Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy
Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy
Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy
Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy
Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy
Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy
Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy
Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy
Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy
Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy

Gra „Ja mam… kto ma?” – poszerzanie i utrwalanie wiedzy

Czas czytania: 3 minuty

Gra Ja mam, kto ma? jest grą dzięki, której możemy utrwalać zdobyte umiejętności lub poszerzać wiedzę na dany temat. Rozpoznawanie liter czy też liczenie staje się świetną zabawą.

Gra ma dwie wersje: zespołową i grupową. Zabawę rozpoczynamy z klasą czy też grupą od wersji łatwiejszej – wersji zespołowej. Rozdajemy wszystkie karty wszystkim graczom w klasie. Każde dziecko będzie miało tylko jedną kartę. Wskazane dziecko czyta i pokazuje swoją kartę: „Mam żyrafę. Kto ma słonia?” Dziecko, które ma kartę z ilustracją słonia wstaje, pokazuje swoją kartę i czyta:? „Mam słonia. Kto ma małpę”. W ten sposób gra toczy się aż do ostatniej karty.



Wersja dla grupy jest nieco trudniejsza. Rozdajemy dzieciom w małej grupie wszystkie karty, np. 25 kart – grupa powinna liczyć 5 osób. Każdy gracz dostaje po kilka kart np. po 5 kart. Prosimy dzieci, aby położyły wszystkie swoje karty na stole przed sobą, tak, aby mogły je zobaczyć. Nie ma znaczenia, którą kartę wybierze jako pierwszą do gry. Pierwszy gracz wybiera dowolną kartę i czyta ją, np. „Mam słonia. Kto ma małpę”. Dzieci oglądają swoje karty i szukają karty z małpą. Dziecko posiadające kartę z małpą czyta: „Mam małpę. Kto ma lwa?” i odkłada swoją kartę z małpą do koszyka/pudełka, które znajduje się na środku stołu. Gra toczy się, aż wszystkie karty znajdą się w koszyku.


Należy pamiętać, że ostatni gracz wywołuje kartę z pierwszą ilustracją, która rozpoczynała grę.


Szablon gry należy dostosować do liczebności klasy.